Forum dyskusyjne miłośników twórczości J.R.R. Tolkiena
w sieci od 11/2001
 
Gospoda(0) | Zasady Forum | FAQ | Szukaj | Kalendarz |  Zarejestruj się |  Profil | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości | Zaloguj

Witryny zrzeszone w forum:
Hobbiton  Pod Rozbrykanym Balrogiem


"Współczuje ślimakom i wszelkim stworzeniom, które dźwigają swoje domy na własnych plecach." Frodo, Władca Pierścieni


Temat: MIDDLE-EARTH: SHADOW OF WAR (Strona 1 z 2)

Idź do strony 1, 2  Następna
  skocz na koniec strony
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tolkienowskie -> Karcianki tolkienowskie i inne gry Wydruk
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turambar II
Członek Kompanii Thorina


Dołączył(a): 18 Wrz 2012
Wpisy: 155
Skąd: Dor-lómin


Wysłany: 02-03-2017 10:51    Temat wpisu: MIDDLE-EARTH: SHADOW OF WAR Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Niedawno ogłoszono kontynuacje wydanej w 2014 gry ME: Shadow of Mordor.

Poniżej zamieszczam zwiastun i link z bardziej szczegółowymi informacjami.

ME: Shadow of War Gry-Online


Link

_________________
End? No, the journey doesn't end here. Death is just another path... One that we all must take. The grey rain-curtain of this world rolls back, and all turns to silver glass...
Powrót do góry
 
 
Inglor Aldarion
Urodzony na Ardzie


Dołączył(a): 18 Sty 2016
Wpisy: 1
Skąd: Nałęczów


Wysłany: 10-03-2017 11:55    Temat wpisu: Re: MIDDLE-EARTH: SHADOW OF WAR Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Nie wiem jak innych ale mnie pierwsza część niezmiernie denerwowała. Kelebimborn jakimś duchem, człowiek który jest nieśmiertelny. jakieś głupie wymysły. Ale patrze na zwiastun "cienia wojny" aż krew mi się w żyłach gotuje wściekły . Drugi Pierścień Władzy, smoki które nie wiadomo skąd się wzięły, Barlog. Twórcy gry niszczą Śródziemie wprowadzając tak znaczące zmiany fabularne.
_________________
"A Elbereth Gilthoniel
silivren penna míriel
o menel aglar elenath!
Na-chaered palan-díriel
o galadhremmin ennorath,
Fanuilos, le linnathon
nef aear, sí nef aearon!"
Powrót do góry
 
 
Turambar II
Członek Kompanii Thorina


Dołączył(a): 18 Wrz 2012
Wpisy: 155
Skąd: Dor-lómin


Wysłany: 10-03-2017 12:12    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

A nie lepiej podejść do tego z przymrożeniem oka? Nie jest to przecież kanoniczna kontynuacja, a celem gry nie jest na pewno naginanie faktów co dostarczanie czystej rozrywki. Ja grając w pierwszą część czułem się miodnie. Poza tym temat Drużyny Pierścienia wydaje mi się w grach nieco wyeksploatowany (mamy Drużynę Pierścienia, Dwie Wieże, Powrót Króla, Bitwę o Śródziemię 1 i 2 oraz wiele innych dziejących się podczas wojny o pierścień). Dlatego może twórcy wymyślili sobie taką, a nie inna koncepcję by gracza po prostu nie nudzić i nie sprzedawać odgrzewanego kotleta, bo co nowego dało by się zmienić fabularnie w grach kanonicznych? No nic - każdy wie jak się kończy i zaczyna, a tutaj proszę! Nic nie wiemy toteż nieświadomi zamysłu twórców możemy doświadczyć miłej przygody.

"Twórcy gry niszczą Śródziemię wprowadzając tak znaczące zmiany fabularne" tutaj drogi użytkowniku poleciałeś chyba po przysłowiowej bandzie. Czy mógłbyś dokładniej powiedzieć co masz na myśli? Czym tak dewastują te zacną krainę?

Pozdrawiam serdecznie chwała wam, chylę czoła, dzięki

_________________
End? No, the journey doesn't end here. Death is just another path... One that we all must take. The grey rain-curtain of this world rolls back, and all turns to silver glass...
Powrót do góry
 
 
Túrin Dagnir
Weteran Bitwy Pięciu Armii


Dołączył(a): 26 Sie 2007
Wpisy: 324



Wysłany: 11-03-2017 13:46    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Popieram Cię w całej rozciągłości Turambarze. Temat "klasycznej" Wojny o Pierścień był już tyle razy zawierany w grach o Śródziemiu, że wszyscy już chyba czekali na coś nowego - całkiem duży sukces Shadow of Mordor dobrze to ukazuje.

To chyba pierwsza gra o Śródziemiu, która broni się też czymś więcej, niż bogactwem świata przedstawionego (system nemezis). Taka Bitwa o Śródziemie to po prostu średnia strategia + Tolkien.
Powrót do góry
 
 
Turambar II
Członek Kompanii Thorina


Dołączył(a): 18 Wrz 2012
Wpisy: 155
Skąd: Dor-lómin


Wysłany: 11-03-2017 20:08    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Dziękuję mój imienniku za poparcie Super śmiech Tak, system nemezis okazał się dość pomysłowym krokiem ze strony twórców i oferował ciekawy wachlarz możliwości. Zobaczymy co czeka nas w ME:SoW i czy ów system ulegnie jakieś zmianie. Jedyne co mnie odstrasza to wymagania sprzętowe.... wściekły wściekły

Co do BoŚ to mam nieco inne zdanie (szanuje Twe) bo moim zdaniem gra jest jedną z lepszych osadzonych w Tolkienowskim Uniwersum. Łączy rozmach Jacksonowej filmowej trylogii jak i pierwowzoru (szczególnie możliwość eksploracji nieznanych regionów). W grę grałem mając chyba z 15 lat, więc ciekawi mnie jakbym spojrzał na nią dzisiaj.

Co do naszego Inglora Aldariona to polecam Ci "Wojne na Północy", której akcja toczy się podczas Wojny o Pierścień i która czasami przeplatana jest wątkami z Władcy Pierścieni (spotykamy Frooda, Gandalfa itp i (uwaga-uwaga) Radagasta - którego twórcy zaprezentowali w bardzo dobry sposób - a nie jak ufajdanego kałem bezdomnego wściekły ). W niej znajdziesz chyba mniej "głupich wymysłów" Super śmiech

Pozdrawiam

_________________
End? No, the journey doesn't end here. Death is just another path... One that we all must take. The grey rain-curtain of this world rolls back, and all turns to silver glass...
Powrót do góry
 
 
Dwimmerlaik
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 02 Kwi 2009
Wpisy: 13



Wysłany: 12-03-2017 10:58    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Kiedy mam do czynienia z jakimś dziełem nazywanym "tolkienowskim" (książką, grą komputerową/planszową, komiksem, muzyką czy co tam się wymyśli), chciałbym móc powiedzieć: J.R.R. Tolkien mógłby coś takiego napisać (o ile pisanie książki można porównać do robienia gry planszowej). Obecnie łatwo coś nazwać "tolkienowskim", jeżeli wizualnie przypomina film Petera Jacksona, pojawiają się nazwy z Władcy Pierścieni i zapłaciło się Middle-Earth Enterprises. Śródziemie to jednak chyba coś więcej niż ta zewnętrzna otoczka, to cała historia, pewien duch świata przedstawionego itp. I chciałbym, żeby współgrało z resztą historii. Nie wystarczy pozmieniać nazw na tolkienowskie, by coś stało się Tolkienem. "Gra o tron" z Eddardem Starkiem nazwanym Boromirem nie będzie ani trochę tolkienowska (choć aktor ten sam). A muzyki nie będę utożsamiać z Śródziemiem tylko dlatego, że kapela nazywa się "Ash Nazg Merry Dol Bombadillo".
I nie musi to być powtórka tej samej historii, ale niech będzie z nią zgodne. Niech to nie będą robakołaki z Hobbita, które może i byłyby niezłym pomysłem w innych okolicznościach, ale skoro Sauron miał coś takiego dostępnego, to czemu potem ślad po tym ginie (nawet w tej samej bitwie), czemu w tym samym świecie nie używa ich potem do zniszczenia Minas Tirith.

Shadow of Mordor jako gra podobało mi się. Więcej powiem, w bardzo pokrętny sposób przez długi czas byłem w stanie jakoś pogodzi tę historię z legendarium Tolkiena. Niby elf-upiór to zaprzeczenie tego co wiemy o umieraniu elfów, ALE tu wchodziła w grę klątwa Saurona. Niby Celebrimbor nie zachowywał się w grze jak szlachetny elf, ALE był z rodu Feanora, a i ten miał swoje epizody związane z jego największym dziełem. Niby ludzie nie mogą być nieśmiertelni, ALE to było bardziej jak przykucie duszy na siłę do ciała i może Thalion jest już martwy, choć może się ruszać itp. W dość naciągany sposób, ale growa opowieść mogła się znaleźć w tych nieopisanych fragmentach historii z książki. Z pewnością scenarzyści przeczytali co trzeba i myśleli jak to pogodzić z Tolkienem. Choć w pewnym momencie coś nie wyszło, coś mi pod koniec gry zbyt zaczęło zgrzytać. I to już nie był nawet ten naciągany Tolkien. Ale jako gra dalej się sprawdzało... ok, przez pierwszą połowę, bo kiedy można było opętywać orków, stało się za łatwo i utraciła się więź z osobistymi Nemezis. Jednak na pytanie: "Czy gra naprawdę coś zyskuje przez umieszczenie jej w Mordorze?" odpowiem: nie. Właściwie, można by stworzyć własne świat fantasy i tam rozegrać historię, bez wrzucania na siłę Golluma.

Shadow of War zapowiada się pod względem rozgrywki jeszcze lepiej. Opowieść o spiskach, zdradach, lojalności czy wielkiej wrogości. Z kampanią wojenną na wielką skalę itp. Ale wykucie drugiego pierścienia? To, powołując się na pierwsze zdanie, nie jest coś, co z moim odczuciu Tolkien by napisał. Może jakbym poznał całą fabułę, mógłbym się zastanowić nad tym zdaniem, może scenarzyści wymyślą coś tłumaczącego istnienie dwóch Pierścieni Jedynych i wojnę z użyciem Balrogów i smoków (wiem, że to nie "dragon" a "drake", ale działa jako smok) w czasach Hobbita a Władcy Pierścieni. Choć pytam: czy naprawdę trzeba było w to mieszać Tolkiena?
Choć z drugiej strony, widząc działanie systemu Nemezis w praktyce, widząc do czego mógłby po pewnych poprawkach być zdolny (a w Shadow of War widzę, że faktycznie będzie), to nie raz przychodziła mi na myśl właśnie "Pieśń Lodu i Ognia", ze swoimi zdradami, spiskami itp. Czy nie można by usunąć z tego orków i bawić się w realiach rodów z Westeros?

Podam jeszcze inny przykład: Guardians of Middle-Earth. Można mówić o mrużeniu oka, niekanoniczności czy naginaniu fabuły dla celów rozgrywki, ale Sauron i Gandalf w jednej drużynie, kontra Eowina (ur. 2995 TE) i Arathorn (zm. 2933 TE) biegający sobie między magicznymi wieżami? Nijak mi to nie gra. To jest właśnie świetny przykład jak Śródziemie może być użyte wyłącznie jako marka do sprzedawania gry.

Uważam, że z gier z łatką "tolkienowska", seria Middle-Earth: Shadow of... jest naprawdę dobra. Wprowadza sporo nowego i nie zdziwię się, jeżeli z czasem Nemezis wyjdzie poza tę serię. Shadow of War pewnie chętnie bym spróbował - nie dlatego, że to Śródziemie, ale oferuje ciekawą rozgrywkę. Jednocześnie w moim odczuciu, Tolkien jest tu bardziej dla marketingu niż przez chęć promowania jego dzieł.

_________________
a.k.a. Lord Ya
Powrót do góry
 
 
Aragorn7
Weteran Bitwy Pięciu Armii


Dołączył(a): 07 Lut 2012
Wpisy: 597



Wysłany: 14-03-2017 08:44    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Co do samej gry w wersji wcześniejszej, czy zapowiadanej aktualnie nie wypowiem się, bo po prostu nie gram.
Widzę natomiast pewne niebezpieczeństwo związane z takimi grami: otóż dla osób, które nie są zaznajomione z dziełami Tolkiena lub są ale powierzchownie taka wciągająca gra kreuje od razu punkt widzenia.
To znaczy niezależnie czy elementy gry, fabuła, postaci itd są choć w części zgodne z legendarium czy całkowicie wymyślone to mało zaznajomiony z Tolkienem użytkownik takiej gry przyjmuje, jeśli nie od razu to po pewnym czasie ten przedstawiony świat jako kanoniczny.
Podobny mechanizm dotyczy oczywiście filmów, ale tam odstępstwa są i tak mniejsze niż w grach.
Jest to niepokojące zwłaszcza w odniesieniu do młodszych graczy, którzy być może z oryginalnym światem i dziełami Tolkiena już nigdy się nie zaznajomią.

Co do samych info o tej wersji to ukazała się w Gońcu kolejna informacja - https://goniecrohanski.wordpress.com/2017/03/10/shadow-of-war-przedstaw ienie-rozgrywki/
Powrót do góry
 
 
Turambar II
Członek Kompanii Thorina


Dołączył(a): 18 Wrz 2012
Wpisy: 155
Skąd: Dor-lómin


Wysłany: 15-03-2017 10:25    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Dlaczego wobec tego twórcy nie sięgają do papierowego pierwowzoru? Wydaje mi się, że z jednego powodu - liniowość. Nie chodzi mi o to, że Władca Pierścieni czy Hobbity są jednowątkowe - mamy przecież wątek Aragorna, watek Gandalfa i Pippina oraz wątek Sama, Froda i Golluma. Ale obojętnie czy przeczytaliśmy książki pięć lat temu, czy dwa czy może dopiero sięgniemy po nią za dwa miesiące - ZAWSZE będą się kończyć w ten sam sposób. Boromir zginie przeszyty wieloma strzałami, Frodo zostanie dźgnięty ostrzem Morgulu, a Gandalf spadnie w przepaść - ZAWSZE!

Mimo iż kocham zarówno książki jak i gry to porządna gra (głownie RPGi )oferują nieliniową fabułę - innymi słowy to my decydujemy jak toczy sie rozgrywka, jak zakończymy fabułę - to jest przewaga gry nad książką (nie linczujcie mnie Proooszę prooooooszę ). Żeby nie było podam przykłady:L

- Boromir ginie - od 1955 ciągle ginie i nic się pod tym względem nie zmieni aż po sam Ragnarök. Natomiast w Bitwie o Śródziemię od EA mamy misję dodatkową "Ocal Boromira" - czyli mamy wybór - coś czego nie dano nam na papierze. a więc grając w grę po raz drugi nie doświadczymy w 100% tego samego - bo raz możemy go poświęcić, a raz nie.

- Frodo niszczy Pierścień, Minas Tirith uratowane - znów od 1955 nic się nie zmienia, on zawsze będzie ratował nieszczęsnych i nastanie pokój. W już wspomnianej BoŚ możemy zagrać po stronie Mordoru - znów inna możliwość brak liniowości - zmienić losy świata, odzyskać Pierścień i obrócić w perzynę te całą propagandową koalicje ludzko-elifcko-krasnoludzką Super śmiech Super śmiech Super śmiech

Niektóre super produkcje AAA oferują aż paręnaście zakończeń (Mass Effect, Wiedźmin)

Reasumując, jest ciężko - tak mi się wydaje - zrobić grę na podstawie książki, bo twórcy będą musieli dodać masę rzeczy od siebie by uniknąć liniowości. Więc chyba opłaca się bardziej stworzyć coś samemu nie będąc ograniczonym głównym wątkiem.

Bardzo dobre jest to co wytknął Aragorn 7 "Widzę natomiast pewne niebezpieczeństwo związane z takimi grami: otóż dla osób, które nie są zaznajomione z dziełami Tolkiena lub są ale powierzchownie taka wciągająca gra kreuje od razu punkt widzenia. " No ale żyjemy w XXI wieku, internety są wszędzie, więc kto bardziej ambitny to na pewno dowie się, że jest to tylko gra oparta w Tolkienowskim świecie, a nie pełnoprawny sequel, prequel itd.

Pozdrawiam Uśmiech

_________________
End? No, the journey doesn't end here. Death is just another path... One that we all must take. The grey rain-curtain of this world rolls back, and all turns to silver glass...
Powrót do góry
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tolkienowskie -> Karcianki tolkienowskie i inne gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następna

Temat: MIDDLE-EARTH: SHADOW OF WAR (Strona 1 z 2)

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników w tym dziale
Nie możesz ściągać plików w tym dziale

Powered by phpBB2
Copyright © tolkien.com.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.