Forum dyskusyjne miłośników twórczości J.R.R. Tolkiena
w sieci od 11/2001
 
Gospoda(0) | Zasady Forum | FAQ | Szukaj | Kalendarz |  Zarejestruj się |  Profil | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości | Zaloguj

Witryny zrzeszone w forum:
Hobbiton  Pod Rozbrykanym Balrogiem


"Gdy świat się rozszczepił, stare drogi i ścieżki pamięci Zachodu pozostały i biegną jak potężny, niewidzialny most przez strefę powietrzną oddechów i lotu (także zakrzywioną odkąd świat się zakrzywił) a dalej przez strefę Ilmen, gdzie żadna istota cielesna nie może bez pomocy przetrwać, aż do Samotnej Wyspy, Tol Eressea, a może poza nią, do Valinoru gdzie w dalszym ciągu Valarowie przebywają i obserwują jak rozwija się historia świata." , Silmarillion


Temat: Najlepszy wiek do pierwszego zapoznania sie z WP (Strona 3 z 5)

Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
  skocz na koniec strony
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tolkienowskie -> Ankiety Wydruk
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaki jest najlepszy wiek do pierwszego zapoznania sie z WP
0-4 lata
1%
 1%  [ 2 ]
5-8 lat
4%
 4%  [ 5 ]
9-13 lat
51%
 51%  [ 53 ]
14-18 lat
35%
 35%  [ 37 ]
Ponad 18 lat
5%
 5%  [ 6 ]
Oddano głosów : 103

Autor Wiadomość
Golden
Członek Kompanii Thorina


Dołączył(a): 15 Paź 2008
Wpisy: 72
Skąd: Shire


Wysłany: 31-10-2008 12:27    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Oddalem glos na przedzial wiekowy 14-18, uwazam podobnie jak moi przedmowcy ze majac juz ok 15 lat mozna duzo lepiej zrozumiec WP, a co za tym idzie duzo wiecej przyjemnosci z poznawania przygod druzyny pierscienia Uśmiech
_________________
...kto szuka, ten najczęściej coś znajduje, niestety czasem zgoła nie to, czego mu potrzeba...
Powrót do góry
 
 
BarTosS
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 18 Lut 2009
Wpisy: 4
Skąd: Libiąż


Wysłany: 20-02-2009 13:03    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Ja WP przeczytałem, gdy miałem 12 lat. Nie była to książka dla mnie trudna. Z łatwością ją przeczytałem i zrozumiałem.
Powrót do góry
 
 
Smeagol
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 25 Sty 2009
Wpisy: 9
Skąd: Wrocław
Nieobecny(a): Smeagol poszedł złowić rybkę soczyście słodką...

Wysłany: 25-05-2009 14:52    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Zagłosowałam na przedział wiekowy 9-13 lat. Ja osobiście przeczytałam WP kiedy miałam jakieś 11 lat. Bardzo mi się podobał i świetnie go zrozumiałam. Ale dopiero
gdy przeczytałam go po raz drugi zaczęłam go głębiej rozumieć i zastanawiać się nad sensem wyprawy itp. Spox Uważam że to najlepszy przedział wiekowy by poznać WP bo gdy spodoba ci się już wtedy możesz więcej razy go przeczytać niż gdybyś np.poznała go w wieku 50 lat Ble Ble ;D Super śmiech
Powrót do góry
 
 
Kaile
Strażnik Północy


Dołączył(a): 10 Cze 2009
Wpisy: 766
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 10-06-2009 14:25    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

w wieku chyba 12 lat czytałam obowiązkowo do szkoły Hobbita i WP. Bajka, nudy. Wróciłam do tego blisko 10 lat później i... nie rozumiem jak mi się to mogło wydawać "dziecinne".. Zdziwienie
Powrót do góry
 
 
Nerya
Członek Kompanii Thorina


Dołączył(a): 26 Sie 2008
Wpisy: 107
Skąd: Warszawa


Wysłany: 10-06-2009 19:27    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

9-13 lat. Na pierwsze przeczytanie wystarczy. Nie widzę jakiś większych przeciwskazań, aby ludzie w tym wieku zapoznali się z WP. W moim przypadku było to bodajże 11 lat. Oczywiście trudno jest za pierwszym razem wszystko ogarnąć, ale można już śmiało zaczynać
Powrót do góry
 
 
Earendel
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 30 Cze 2006
Wpisy: 26
Skąd: Ithilien
Nieobecny(a): życie....

Wysłany: 10-06-2009 20:00    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Ja przeczytałam WP w wieku 20 lat i żałuję, że tak późno, bo książka mnie zachwyciła swoją głębią i kunsztem literackim. Mimo 'dorosłego' Język wieku z zapartym tchem śledziłam przygody na jakie napotykali bohaterowie książki, dlatego zaznaczyłam odpowiedź 5-8, bo wiem że na pewno wtedy będę czytać już moim córkom WP (wcześniej obowiązkowo Hobbit Śmiech ) jako książkę przygodową - póki co. Dzieci w tym wieku chłoną całą wyobraźnią różne przygody a na naukę odróżniania tego, co dobre, a co złe nigdy nie jest za wcześnie. Podejrzewam, że jeśli później sięgną po książkę kolejny raz już same (a mam cichą nadzieję, że takowy moment nastąpi, ku mojej wielkiej i - myślę - ich radości), to odkryją już zupełnie inne wartości - bardziej duchowe Uśmiech
_________________
"Tak się wydaje - odparł Aragorn - ale nie dajmy się złamać w ostatniej próbie(...)Musimy odejść w smutku, lecz nie w rozpaczy. Nie na zawsze przykuci jesteśmy do okręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie"
Powrót do góry
 
 
Feanor1337
Członek Kompanii Thorina


Dołączył(a): 27 Mar 2009
Wpisy: 75
Skąd: Formenos // Wielkopolska


Wysłany: 11-06-2009 11:20    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

9-13. Ja WP przeczytalem po raz pierwszy w wieku 9 lat, zachecony filmem. Obejrzalem Powrot Krola i stwierdzilem, ze chce przeczytac inne czesci. Zaglebialem sie wtedy w opisy bitew itp., omijalem zas wszelkie dlugie wyklady "historyczne", czy piesni Z przymrużeniem oka. Potem przeczytalem Hobbita, lecz do WP ciagle wracalem, i czytalem juz wszystko. Na poczatku moze i przychodzilo to ciezko, ale mimo wszystko okolo gornej granicy z tej odpowiedzi (13 lat) czytalem juz cala ksiazke z przyjemnoscia i ze zrozumieniem (przynajmniej takie mialem odczucie, i wydaje mi sie ze nie jest one dalekie od prawdy Śmiech). Co do lat 14-18, to musze przyznac ze niewielka roznica jest juz miedzy nimi a starsza czescia czytelnikow 9-13. W latach 12-13 zapoznanie sie z WP zapewne bedzie juz pelne, czytajacy nie powinien omijac niektorych "nudnych" fragmentow, a i zrozumienie tego co sie czyta, dostrzezenie "glebszej madrosci" nie powinno byc takiego trudne. Co do wywalania lat 0-8, sam nie wiem, przeciez mozna, tak jak ja robilem, czytac to co sie podoba, a nastepnie, jak przyjdzie odpowiedni czas przeczytac calosc. A wczesniejsze polubienie tworczosci JRRT napewno nie zaszkodzi Śmiech. Dziwi mnie natomiast obecnosc opcji 18+, moim zdaniem to ja moznaby wywalic (chociaz troche osob na to zaglosowalo... hmmmm...).
_________________
For Fëanor was made the mightiest in all parts of body and mind: in valour, in endurance, in beauty, in understanding, in skill, in strength and subtlety alike: of all the Children of Ilúvatar, and a bright flame was in him.
Powrót do góry
 
 
Eoren
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 25 Sie 2009
Wpisy: 13
Skąd: Rohan
Nieobecny(a): far far away..... (in Adelen)

Wysłany: 29-09-2009 11:37    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

WP po raz pierwszy - lat 11, i to nie z jakiejś patologicznej potrzeby przeczytania książki dla szpanu ale czystego zainteresowania fantasy. I przeczytałam wszystko z zawrotną jak na tamte czasy szybkością 200 s/h. Wszystko tzn. także pieśni, opisy bitew (najlepsze...Język ale ja zawsze była dziwnym dzieckiem), wywody historyczne, oraz całe dodatki. I od razu zaczęłam poszukiwac Simlarillionu. Książka zafascynowała mnie juz wtedy nie tylko treścią ale i konstrukcją, już w tamtych czasach zaczęłam się zagłębiac w lingwistykę, pismo, historię, genealogię... po co marnowac życie skoro można w tym czasie odkrywac Tolkiena? Love Jeżeli ktoś naprawdę kocha fantasy (szczególnie epic fantasy), to ma to w sobie od urodzenia a nie pod wpływem jakiejś mody. A wtedy nie ma już wieku, w którym da się to zrozumiec, bo To powinno się czuc Z przymrużeniem oka Moim zdaniem im wcześniej tym lepiej, mamy więcej czasu, żeby zabierac się do WP na nowo...
_________________
Many that live deserve death, and many that die deserve life. Can you give it to them?
Powrót do góry
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tolkienowskie -> Ankiety Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Temat: Najlepszy wiek do pierwszego zapoznania sie z WP (Strona 3 z 5)

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników w tym dziale
Nie możesz ściągać plików w tym dziale

Powered by phpBB2
Copyright © tolkien.com.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.