Forum dyskusyjne miłośników twórczości J.R.R. Tolkiena
w sieci od 11/2001
 
Gospoda(0) | Zasady Forum | FAQ | Szukaj | Kalendarz |  Zarejestruj się |  Profil | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości | Zaloguj

Witryny zrzeszone w forum:
Hobbiton  Pod Rozbrykanym Balrogiem


"Wszystkie drogi są teraz zakrzywione." Dunedainowie, Silmarillion


Temat: Władca Pierścieni - Konfrontacja (Strona 1 z 1)

  skocz na koniec strony
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tolkienowskie -> Karcianki tolkienowskie i inne gry Wydruk
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goku
Ka-Me-Ha-Me-Ha!


Dołączył(a): 02 Lis 2001
Wpisy: 1231
Skąd: Kame House


Wysłany: 14-11-2005 01:23    Temat wpisu: Władca Pierścieni - Konfrontacja Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

My tu sobie pisu-pisu a tu nową grę dziejącą się w Śródziemiu w Polsce wydano Jestem za jeeeeej! skaczę z radości Natrafiłem na nią dzisiaj zupełnie przypadkiem, myślałem że to jakaś nowość, na dniach wydana ale gdzie tam Jestem rozwalony Premiera odbyła się 21 września 2005 Zdziwienie Przyspaliśmy jak Morgoth w Angbandzie Jestem rozwalony

No ale do rzeczy Uśmiech
Gra nazywa się "Władca Pierścieni - Konfrontacja"


Wydawca: Galakta, Fantasy Flight Games, Kosmos
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek: od 12 lat
Czas gry: 30 - 45 minut

Wydawca gry w Polsce (oryginalnie wydana jest chyba w USA)
www.galakta.pl napisał(a):

Rozstrzygająca konfrontacja między siłami światła i mroku w Śródziemiu. Kto zwycięży?
Czy hobbit Frodo zdoła z pomocą towarzyszy zanieść pierścień do Mordoru, na Górę Przeznaczenia? Czy też wpadnie po drodze w łapy popleczników władcy ciemności Saurona i mrok ogarnie całe Śródziemie?

Reiner Knizia ponownie stworzył arcydzieło, grę toczącą się w baśniowym świecie Tolkiena - dramatyczny pojedynek, pełen napięcia, że aż skóra cierpnie.
Wspaniała gra, która zdobyła wiele nagród i cały czas utrzymuje się bardzo wysoko w rankingu najlepszych gier planszowych na świecie.
W serwisie http://www.boardgamegeek.com/ zapoznać się zarówno ze zdjęciami jak i masą komentarzy samych graczy (wersja angielska).

Zawartość: plansza-mapa, 9 członków Drużyny Pierścienia dla gracza światła, 9 mrocznych postaci dla gracza mroku, 11 kart jasnych, 11 ciemnych, 18 plastikowych podstawek, instrukcja.
Dla 2 graczy w wieku powyżej 12 lat.


a teraz od fachowców ze strony http://www.gry-planszowe.pl/article.php/12/226/Wladca-Pierscieni-Konfro ntacja.html
Jacek Nowak - Władca Pierścieni - Konfrontacja (recenzja) napisał(a):

Przyznaję na wstępie - jestem fanem książki Władca Pierścieni. Przyznaję też, że zazwyczaj bardzo odpowiadają mi gry Reinera Knizii. Tak, przyznaję otwarcie - nie chce mi się pisać recenzji gier, w które nie lubię grać. Jak więc łatwo się domyślić - macie przed sobą kolejną recenzję, która bez opamiętania chwali recenzowaną grę.

Po Carcassonne: The Castle i Fjorde pora na kolejną grę przeznaczoną dla dwóch graczy, idealną do pogrania w ciągu tygodnia, gdy wracamy po pracy do domu. Do napisania recenzji tej właśnie gry skłoniła mnie też wiadomość o planowanym wydaniu jej w Polsce przez firmę Galakta.

Autorem gry Władca Pierścieni - Konfrontacja jest Reiner Knizia, jeden z najbardziej znanych, a przez wielu uważany za jednego z najlepszych autorów gier towarzyskich. Gry Reinera Knizii często spotykają się z zarzutem, że jest to abstrakcyjny, matematyczny mechanizm, przykryty niezbyt dokładnie jakąś namiastką tematu. Jakiś czas temu sam tak uważałem. Znając takie gry jak Zaginione Miasta czy Tygrys i Eufrat można rzeczywiście odnieść takie wrażenie. Jednak moim zdaniem Konfrontacja jest całkowitym przeciwieństwem tego stereotypu.

Oparta trylogii sir J.R.R. Tolkiena gra znakomicie odzwierciedla historię i klimat opisany w książce. Dwóch graczy przejmuje kontrolę nad siłami zła i Drużyną Pierścienia. Każdy z nich dostaje do dyspozycji swoją drużynę - zestaw postaci o unikalnych właściwościach i sile. Każdy z graczy ma przed sobą odmienne cele do zrealizowania, aby zwyciężyć. Każdy z graczy wreszcie dostaje do ręki inny zestaw kart specjalnych, które mogą pomagać mu w wygrywaniu potyczek.

Cechy postaci są oparte na tolkienowskich bohaterach, a wydarzenia w trakcie gry nawiązują do wydarzeń z książki. Dla przykładu - Boromir przy pierwszej potyczce natychmiast zabija przeciwnika, ale i sam ginie. Sam - z natury słaby i łagodny hobbit - gdy podróżuje razem z Frodem, może zawsze stanąć do walki zamiast niego i wówczas wstępują w niego nowe siły - może być groźny dla każdego przeciwnika. Nazgul może zaatakować dowolną samotną postać przeciwnika na planszy - nie musi najpierw do niej mozolnie docierać mijając kolejne krainy w kolejnych ruchach.

Również plansza nawiązuje do świata Władcy Pierścieni. Jest podzielona na dwa obszary złożone z krain i rozdzielone pasem gór. Po jednej stronie gór są krainy spokojne i nieświadome niebezpieczeństwa, po drugiej - krainy, w których rozgrywa się dramat walki wolnego świata z Mordorem. Pod górami mamy tunel Morii, który pozwala Drużynie Pierścienia szybciej je pokonać. Ale uwaga - jeśli tunelu pilnuje Balrog, każdy kto spróbuje się tamtędy przedostać natychmiast ginie. Jest na planszy również Anduina, którą Drużyna Pierścienia może wykorzystać do spływu i w ten sposób przechytrzyć siły zła.

Napięcie obecne w książce - poczucie niepewności co do dalszych losów drużyny - jest odzwierciedlone w grze przez zakrycie przed przeciwnikiem tożsamości postaci obecnych na planszy. Każdy z graczy widzi, gdzie stoją postacie przeciwnika, ale nie potrafi ich rozróżnić. Dopiero gdy dojdzie do bezpośredniego starcia można zobaczyć, które postacie walczą ze sobą. Aby przemieszczać swoje postacie, gracze mogą przesuwać je o jedną krainę do przodu.

Jeżeli postać wejdzie w ten sposób w obszar zajmowany przez przeciwnika, następuje walka. W jednej krainie na planszy mogą się znajdować najwyżej dwie postacie jednej ze stron. Gdy przeciwnik atakuje taką krainę, w ciemno wybiera, z którą z tych postaci chce walczyć. Jeżeli ją pokona, będzie musiał zmierzyć się z drugim z przeciwników.

Gdy dochodzi do walki, gracze odsłaniają walczące postacie i odczytują ich specjalne własności. Niekiedy już to rozstrzygnie o wyniku starcia. Na przykład gdy Merry napotka Witch Kinga, natychmiast go zabija. Odczytanie specjalnych własności może również zakończyć starcie bez wyłonienia zwycięzcy. Na przykład zaatakowany Frodo może umknąć do sąsiedniej krainy (uciec w bok), unikając walki. Jeżeli jednak własności specjalne nie rozstrzygają bitwy - gracze równocześnie zagrywają po jednej karcie ze swojej ręki. Te karty mogą być modyfikatorami siły postaci (+1 do +5 dla Drużyny i +1 do +6 dla sił ciemności) lub mogą być kartami specjalnymi (np. ucieczka czy poświęcenie obu postaci).

Po uwzględnieniu działania kart specjalnych walka jest rozstrzygana i jedna z postaci ginie. Zagrane karty są odrzucane i wracają do ręki gracza dopiero gdy zagra już wszystkie z nich.

Gra kończy się, gdy jedna ze stron osiągnie swój cel. Jeżeli Frodo dotrze na stoki Mount Doom lub zginą wszystkie postacie sił ciemności, Drużyna Pierścienia wygrywa. Jeżeli Frodo zginie lub cztery postacie sił ciemności dotrą do Shire'u - Śródziemie na zawsze pogrąży się w mroku.

Dodatkową atrakcją gry są cztery karty opcjonalne - urozmaicające rozgrywkę i wprowadzające kolejne elementy powieści i nowe możliwości strategiczne. Drużyna Pierścienia może mieć do dyspozycji karty Cienistogrzywy (koń, który może przewieźć członka Drużyny naprzód, dopóki nie napotka przeciwnika) i Gandalf Biały (gdy Gandalf zginie, ta karta może go przywrócić do gry). Siły ciemności mogą dysponować Palantirem (który pozwala obejrzeć postaci Drużyny w wybranej krainie) i Wezwaniem Mordoru (pozwala wycofać dowolną postać do Mordoru, aby powstrzymać Froda).

Konfrontacja, to jedna z gier najtrafniej oddająca swój temat, jakie znam. Każda rozgrywka sprawia, że napięcie i niepokój o końcowy wynik są stale obecne. Sytuacja Drużyny Pierścienia wydaje się beznadziejna - postacie te są słabsze, mniejszą siłę mają karty trzymane przez gracza a i cel do osiągnięcia wydaje się trudniejszy. Jednak równowaga w grze to znak firmowy Reinera Knizii - specjalne cechy Drużyny Pierścienia sprawiają, że ma ona szansę na zwycięstwo - zupełnie tak, jak w arcydziele Tolkiena. Emocje towarzyszące grze zawsze przypominają mi pierwszą lekturę Władcy Pierścieni, gdy chciałem czytać jak najszybciej, żeby się dowiedzieć, co będzie dalej. Podobne też są moje odczucia po zakończeniu gry - całkiem przypominają żal po zakończeniu lektury, że to już koniec...

Znakomita gra. Polecam. Gratuluję Galakcie odważnej decyzji wydania gry dla dwóch graczy i bardzo się cieszę, że właśnie ta gra zostanie wydana.


Dwóch graczy kieruje siłami ciemności i Drużyną Pierścienia. Każdy z graczy ma do dyspozycji 9 postaci, których tożsamość jest ukryta przed przeciwnikiem. Każdy z graczy ma do zrealizowania odmienny cel, właściwy dla strony, którą kieruje. Walka jest rozstrzygana dzięki cechom postaci i kartom specjalnym, zagrywanym przez graczy.

Zawartość pudełka:

* plansza
* instrukcja
* karta referencyjna ze skrótowymi opisami postaci i kart
* 18 pionków w dwóch kolorach, przystosowanych do umieszczenia w nich kartoników z opisem postaci
* 18 kartoników postaci
* 18 kart modyfikujących wynik walki
* 4 karty opcjonalne


Cena gry dość wysoka: 59.90 zł
W załącznikach spakowanych rarem zamieściłem polską instrukcję do gry ze strony www.galakta.pl

_________________
play dirty, play dead - just be yourself
Powrót do góry
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tolkienowskie -> Karcianki tolkienowskie i inne gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Temat: Władca Pierścieni - Konfrontacja (Strona 1 z 1)

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników w tym dziale
Nie możesz ściągać plików w tym dziale

Powered by phpBB2
Copyright © tolkien.com.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.