Heroes of Might&Magic -pachnie Śródziemiem ;)
Idź do strony 1, 2  Następna  :|=|:
Forum dyskusyjne miłośników twórczości J.R.R. Tolkiena -> Karcianki tolkienowskie i inne gry

#1: Heroes of Might&Magic -pachnie Śródziemiem ;) Autor: VillentretenmerthSkąd: Stąd ;) WpisWysłany: Dzisiaj o
    ----
Dziwne, że nikt nie chlapnął do tej pory o tej przyjemnej turowej strategii Zdziwienie No to ja zacznę.
Marnuję czas wolny przy HoMM3 (bo na nową, czwórkę, mnie nie stać) bez dodatków (jak wyżej Pserwa ) i sprawia mi to niezłą uciechę. Można sobie przesuwać po ekranie bohatera dowodzącego znanymi nam doskonale Entami, Smokami czy Orkami, walić przeciwników i rzucać rozmaite czary. A jesli komuś mało, to może sobie ściągnąć mapy przenoszące nas żywcem do Śródziemia (u Barahira czyli tutaj: http://download.tolkien.art.pl/scen.htm jest parę fajnych i niewielkich pliczków - polecam zwłaszcza "Silmarillion", gdzie trzeba zmłotować samego Morgotha Język ).
Bawi sie w to jeszcze ktoś oprócz starego Smoka herbu TsyKafki? Pserwa

#2:  Autor: TerawSkąd: Gorzów WpisWysłany: Dzisiaj o
    ----
Odpowiadam trochę późno, bo po dwóch miesiącach, ale dopiero teraz to zauważyłem.
Mianowicie z mapami do HOMM3 mającymi przedstawiać Śródziemie jest poważny problem - nie ma zamku złych. Krajobrazem najbardziej porzypomina Mordor Inferno, a Fort z tego miasta to wykapany Barad-Dur, ale jednostki (Diabły, Czarty, Demony) zupełnie nie pasują do Klimatu. Czarni rycerze z Nekropolii pasowałyby mi na Nazguli, a Upiory na kurchan, ale reszta tego zamku (Szkielety, Zombie, Wampiry) juz nie. Jednostki w miarę nadające się są w Twierdzy, są to Orki, Gobliny, i Wilczy Jeźdźcy (pasują do Orków jeżdżących na Wargach). Ale jest to zamek Barbarzyńców, którzy nie pasują do armii Saurona, nie pasuje tam też krajobraz tego miasta, jak również inne jednostki (szczególnie Roki, które bardzo przypominają tolienowskie Orły i Cyklopy, ale te rzucają głazami, więc mogą robić za Stone Giants). Mordor mozna by sensownie przedstawic jako miasto Inferno bez możliwości budowy urodzisk, pod zamkiem stałoby duzo urodzisk Orków, Goblinów i Wilczych jeżdżców, a bohater otrzymywałby na początku gry 9 Władców mroku bez żadnej możliwości zwiększeia ich ilości. Można by też postawić tam Most Troli, ale w HOMM3 są to Trole bajkowe, nie pasujące do Tolkiena, więc mogłyby popsuć klimat. Występuje tu jednak kolejny problem - Gobliny to pierwszy poziom, Wilczy Jeżdżcy drugi, a Orki jeden z najsłabszych trzecich, więc Mordor byłby na tej mapie niezwykle słaby, ponieważ w grze tej słabe jednostki nie dorównają silniejszym nawet przy znacznej przewadze liczebnej.
Jest jeszcze jeden problem - Bastion. Jest to miasto, w którym żyją Krasnoludy, Elfy i Enty. Wszyscy w jednym mieście, a do tego Jednorożce, Pegazy, Centaury i Smoki.
Zamek nadawałby się na Gondor gdyby wyłączyć Gryfy i Anioły, co można uczynić bez strat w funkcjonalności miasta.
Hobbici są jako słaba jednostka neutralna, ale ooni nie stanowili armii, więc to nie problem.
Na jeźdźców Rohanu nadają się nawet Nomadzi, ale znów ten sam problem, co w przypadku Mordoru - jest to drugi poziom, więc nawet duża przewaga liczebna nie zapewni im zwycięstwa.
Nie ma nic, co nadawałoby się na Balroga, ale to juz mniejszy problem (mozna zrobić takiego bohatera i dać mu dużo Orków).
Podsumowyjąc, aby zrobić dobrą mapę przedstawiającą Sródziemie należałoby rozdzielić Elfów, Entów i Krasnoludów, rozwiązać problem znacznej przewagi sił dobra nad Mordorem i usunąć z gry jednostki psujące klimat.

P.S. Jeżeli dalej nie posiadasz HOMM4, to nie kupuj, jest strasznie nudna, a przeciwnik komputerowy jest głupi jak stołowe nogi - ostatnią część gry twórcy kompletnie zawalili.

#3:  Autor: JokSkąd: 3 smocza jaskinia po lewej WpisWysłany: Dzisiaj o
    ----
Gdy zmeczony graniem juz setny raz w kampanie zasiadlem do kreatora i oczywiscie pierwsza mapa bylo srodziemie(niesety mapa nie istnieje z powodu awari dysku) rozwiazania ktoree zastosowalem byly nastepujace: zablokowanie niepasujacych potworow. w miejscach takich jak orle sklay dalem urodziska Orłow wrzoskowiska etten nomons - Trolle i ogry(te pasuja na trolle ale nie z nazwy a poziom drugi byl nie mozliwy do osiagniecia z racji ze w zamkach barbazyncy zablokowalem to urodzisko) na Balroga pasowaly mi dwie postacie Czarci Lord oraz Arcydiabeł. Z racji militarnych wybralem Arcybiabła. na Rohigrimow wytypowalem Capionow poniewaz sa owiele silniejsci niz Nomadzi Język Jedyny problem ktory mi nastreczyła Szeloba jest brak odpowiedniego stwora i co z nia zrobic? Na Zwiedlych wrzosowiskach ustwailem wszystkie rodzaje Smoki(oprocz koscistych) Jedynym Problemem okazala sie(oprocz Szeloby) wielkosc mapy poniewaz nawet najwiekasza nie spelniala wszystkich wymogow ktorych jej postwilem Smutek

#4:  Autor: VillentretenmerthSkąd: Stąd ;) WpisWysłany: Dzisiaj o
    ----
Komputer oszukuje, skubany wszystko mi się pomieszało
Zdobywam ci ja zamek stojący na przeklętej ziemi (gdzie, jak wiadomo, czary nie działają) przemieszczam oddziały, żeby jak najmniejsze straty ponieść a przy tym jak najszybciej komputerowego herosa wymłócić, a ten mnie pierdut! do roboty Lodowym Pociskiem....
To ja też przestałem być uczciwy. Domalowujem sobie w edytorku fajny artefakt na początek. Albo kilka oddziałów.
Albo jedno i drugie Jestem rozwalony
Ten spam jest po to, żeby was zachecić do starych, dobrych gier Uśmiech Saurona ;D

#5:  Autor: Fraa WpisWysłany: Dzisiaj o
    ----
Przygodę z Hirołskami zaczynałam od Bastionu, bo mi najbardziej z Tolkienem się kojarzył. Język Pserwa
Próbowałam kiedyś zmajstrować coś na kształt Śródziemia, ale problem gabarytów mapy jest niestety bardzo kłopotliwy. Znalazłam na to obejście w dodatkach, mając edytor kampanii - robicie po prostu po kawałeczku. Inaczej wyjdzie kicz.
Ale i tak nigdy nie skończyłam. Jestem rozwalony

A że komputer oszukuje, to wiadoma rzecz. Na przykład takie coś: gram sobie z kimś i chcę uciec albo się poddać. Jeśli ucieknę, tracę wojsko, jeśli się poddam - wojsko zachowuję, ale wyczyszczam swoje konto. Ale jeśli komputer ucieknie, to nie dostaję ani grosza, a ten #*@$*&&!#*^& wściekły zachowuje całą swoją armię!!!! Wrrr.
Dlatego uwielbiam kajdaneczki wojenki. Z przymrużeniem oka

PS. Kto nie grał w HoMM IV, niech się za to nie bierze!! Beznadzieja - tragiczne miasta, wszystkie takie same, beznadziejnie przetasowane w nich jednostki, a w ogóle, to zmienili sposób rysowania jednostek, co też jest niefajne. I bohaterów najfajniejszych nie ma. Smutek Skrzywienie Jestem przeciw
Ale słyszałam, że HoMM V ma być powrotem do HoMM'a III Śmiech

#6: Re: Heroes of Might&Magic -pachnie Śródziemiem ;) Autor: ThorinSkąd: Erebor WpisWysłany: Dzisiaj o
    ----
Oczywiście, że tak. HoMM3 to jedna z moich ulubionych gier Uśmiech. Gdyby gierkę dało się ciutkę zmienić, mogłaby się stać fajną tolkienowską strategią Super śmiech Niestety nie ma takiego zamku, który pasował by idealnie na Minas Tirith czy Barad-Dur. Jednakże po kilku zmianach (dobre przeróbki Teraw Jestem za ), które sam kiedys przeprowadziłem, można sobie ciekawie pograć...

Aha, mam jedno pytanko: z którego miasta pochodzi jednostka zwana przez was Nomadami (oczywiście w 3, bo w 4 kojarze)??

#7:  Autor: ElanorSkąd: Lublin WpisWysłany: Dzisiaj o
    ----
Nomadzi w III z tego co pamiętam byli dostępni tylko w siedzib na mapie, nie należeli do żadnego miasta.

A mi z kolei czwórka całkiem się spodobała - jest rzeczywiście znacznie odmienna od wcześniejszych części, ale bardzo odpowiada mi system umiejętności bohaterów i spora ilość nowych lokacji na mapach.

#8:  Autor: ThorinSkąd: Erebor WpisWysłany: Dzisiaj o
    ----
Elanor napisał(a) (zobacz wpis):
A mi z kolei czwórka całkiem się spodobała - jest rzeczywiście znacznie odmienna od wcześniejszych części, ale bardzo odpowiada mi system umiejętności bohaterów i spora ilość nowych lokacji na mapach.


Rzeczywiście jest odmienna, i niestety dlatego gorsza od III. Heroes miał taki własny, oryginalny styl. A w IV go znaleźć nie można... Smutek

Z niecierpliwością czekam jednak na V - może okaże się sukcesem Spox

Strona 1 z 2

Powered by phpBB 2 © 2001,2002 phpBB Group