Forum dyskusyjne miłośników twórczości J.R.R. Tolkiena
w sieci od 11/2001
 
Gospoda(0) | Zasady Forum | FAQ | Szukaj | Kalendarz |  Zarejestruj się |  Profil | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości | Zaloguj

Witryny zrzeszone w forum:
Hobbiton  Pod Rozbrykanym Balrogiem


"Wszystkie drogi są teraz zakrzywione." Dunedainowie, Silmarillion


Temat: RPG Śródziemie Nowa Edycja (Strona 1 z 1)

  skocz na koniec strony
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tolkienowskie -> Karcianki tolkienowskie i inne gry Wydruk
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andre
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 02 Wrz 2002
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa


Wysłany: 14-10-2002 22:33    Temat wpisu: RPG Śródziemie Nowa Edycja Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Witam i pozdrawiam!
Macie dość zasad MERPa? A może po prostu macie ochotę na odmianę? Oto temat, który chciałbym poświęcić na dyskusję o zbiorze zasad dla RPG w świecie Śródziemia, nad którym pracuję od kilkunastu miesięcy. Pod tą wiadomością jest załącznik zawierający najnowszą wersję zasad i karty postaci (poprawne wyświetlanie wymaga zainstalowania dołączonych czcionek). System jest już grywalny, choć przydatne jest posiadanie opisów kultur z podręcznika MERP i tabeli cen ekwipunku (tego na razie nie zmienialem...). Dotychczas opracowałem dokładny sposób tworzenia postaci, który zajmuje sporo czasu, choć umożliwia stworzenie prawie dowolnej postaci pochodzącej z typowych ras. W przygotowaniu mam dużo szybszy (dla niezobowiązujących, jednorazowych przygód). Wszelkie pytania, konstruktywne uwagi i wnioski (byle na temat!) są mile widziane.


Ostatnio zmieniony przez Andre dnia 03-12-2002 00:03, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
 
 
Andre
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 02 Wrz 2002
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa


Wysłany: 14-10-2002 22:34    Temat wpisu: konkurs Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Cieszę się, ze mój system spotkał się z dobrym przyjęciem. Zanim przejdziemy do poważnej dyskusji, mam propozycje dla dociekliwych: znajdźcie na opracowanej przeze mnie karcie bohatera cechę (nie kategorię czy tytuł, ale coś, co można traktować jak cechę bo mam miejsce na wpisanie wartości), której znaczenia nie opisałem ani nie wspomniałem o niej w zasadach. Pierwsze trzy poprawne odpowiedzi przesłane na mój adres wayreth@poczta.onet.pl uhonoruję, przesyłając zwycięzcom wszystkie przydatne strony (dokładne opisy ras i kultur +parę drobiazgów) z podręcznika MERP w postaci plików graficznych wysokiej jakości (600 dpi). Materiały te są kompatybilne z SNE i bardzo przydatne w lepszym odnalezieniu się w świecie Śródziemia. Będą tego cztery porcje poniżej 2 MB (łącznie 7,5 MB).
Powrót do góry
 
 
Andre
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 02 Wrz 2002
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa


Wysłany: 11-11-2002 02:48    Temat wpisu: SNE F.A.Q. - wersja 1.04 Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Najnowszym i chyba najważniejszym usprawnieniem jest dodany tzw. szybki sposób na tworzenie bohatera. Prawie każdy etap można teraz przejść szybciej. Najwyraźniej to widać przy określaniu umiejętności. Teraz od razu ustalamy poziom postaci i wydajemy dostępne rozwinięcia. Sądzę, że jest to szczególnie przydatne, jeśli tworzymy wiele postaci naraz lub po prostu zależy nam bardziej na czasie niż szczegółach.

Napiszcie, co o tym sądzicie!
Powrót do góry
 
 
Cirdan
Członek Kompanii Thorina


Dołączył(a): 14 Lis 2001
Wpisy: 108
Skąd: Szara Przystań


Wysłany: 26-11-2002 16:48    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Andre, chętnie bym się z Tobą spotkał. Zwłaszcza, że Nasze miejsca zamieszkania temu sprzyjają. Odezwij sie do mnie, jeżeli masz ochotę. oops, zawstydzenie
Mnie też denerwuje system MERPa. Mistrzowałem pewien czas zgodnie z podręcznikiem, ale mnie krew zalewała. Też pracuję (niestety brak mi czasu) nad zmianami. Poniżej zamieszczam kartę postaci, jakiej używają moi gracze.

_________________
Brother to Brother. Yours in live and death.
Powrót do góry
 
 
Andre
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 02 Wrz 2002
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa


Wysłany: 04-12-2002 15:36    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Rozwieję kilka wątpliwości:

Podstawowe cechy (zwłaszcza odporności i języki) zostały zachowane w SNE prawie bez zmian w stosunku do MERPa (jedynie skala zmniejszyła się z 1-100 na k20). Wcale nie twierdzę, że Odpornosć na Magię w takiej postaci ma sens ani, czy w ogóle będzie wykorzystana. Zachowałem ją tak na wszelki wypadek. Jeśli po opracowaniu magii okaże się, ze ta odporność nie ma sensu, wyrzucę ją.

Co do współczynników, w SNE ze względu na inne określanie zdrowia i uszkodzeń dodałem współczynnik Masa, ale zrezygnowałem z Intuicji, której większość postaci i tak by nie używała do niczego (wg mnie mogłaby istnieć, ale skoro jej stosowanie jest podświadome - intuicyjne - nie warto wypisywać jej na karcie jako "jawnej" cechy, poza tym używałoby się jej b. rzadko, zamiast niej w sprawach nagłych "olśnień" można używać umiejętności z grupy Percepcja, zwłaszcza Czujności).
Powrót do góry
 
 
Andre
Mieszkaniec Shire


Dołączył(a): 02 Wrz 2002
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa


Wysłany: 06-12-2002 20:22    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Na wstępie chciałem bardzo gorąco podziekować szanownym Elfom za uczynienie porządku i przepraszam za dysonanse, jakie spowodowałem swymi ankietami.

Następmnie zaś chciałem prosić o pomoc przy rozwijaniu SNE - potrzeba szerzej opracować kilka działów:

+ Świat - rozpiska traktów, miejsc (miasta, miasteczka, wsie), wraz z przykładowymi zwyczajami, zdarzeniami, opisem całości w konkretnym okresie (najlepiej w kilku) - oczywiści JRRT nie chciał nas pozbawic możliwości wymyślenia tych wszystkich pomnijeszych miejsc, więc wymyślajmy, byle z głową.

+ Ekwipunek wraz z cenami (i ich sugerowane różnice na różne okresy -i obszary-chociaż III Ery), co nawiązuje do ww punktu.

To ogromny kawał pracy, więc moze się jakoś podzielimy?

Jednocześnie informuję, że wraz z Vainamoinenem i Belegiem pracujemy już pełną parą nad opisaniem Mocy w Śródziemiu. chętnych do współpracy (wszelkie propozycje mile widziane) zapraszam do działu Moc i Magia. Lada chwila powinno pojawić się tak kompleksowe rozwiązanie tego problemu.
Powrót do góry
 
 
Tavarunya
Weteran Bitwy Pięciu Armii


Dołączył(a): 08 Paź 2004
Wpisy: 305
Skąd: The Universe
Nieobecny(a): W lesie

Wysłany: 22-09-2008 08:49    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem Szukaj na forum

Strasznie mi sie podoba ta podrasowana wersja i spróbuję ją dla siebie w najbliższym czasie przetestować Uśmiech
Mam jednakowoż chęć od dłuższego czasu chęć zagrać w coś, czego mechanika i zakres obejmowałyby również Aman. Czy ktoś ma pomysł, jak to ugryźć? Wydaje mi się, że Valarowie tak czy inaczej byliby poza tabelkami z ich mocą, więc tutaj trzebaby chyba wykorzystać rozwiązania z gier typu D&D Modern z "filmowymi" akcjami. A co z Maiarami?
Niestety znam za mało systemów, żeby móc ocenić, którym możnaby się podeprzeć, ale coś mi się kojarzy, że właśnie w D&D występują bogowie.
Będę wdzięczna za jakiekolwiek sugestie Z przymrużeniem oka.

_________________
Elfka pokręciła niepewnie głową. Maia uśmiechnęła się z czułością, jakiej Nimrodel jeszcze u niej nie widziała.
– Masz coś, czego nie ma Cień. Masz mnie – szepnęła. – Kocham cię.
Powrót do góry
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum tolkienowskie -> Karcianki tolkienowskie i inne gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Temat: RPG Śródziemie Nowa Edycja (Strona 1 z 1)

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników w tym dziale
Nie możesz ściągać plików w tym dziale

Powered by phpBB2
Copyright © tolkien.com.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.