Forum dyskusyjne miłośników twórczości J.R.R. Tolkiena
w sieci od 11/2001
 
Gospoda(0) | Zasady Forum | FAQ | Szukaj | Kalendarz |  Zarejestruj się |  Profil | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości | Zaloguj

"Szczęśliwy ten, który z własnej woli znosi ból utraty, choć mógł wybrać inaczej. A nagrodą niech będą wspomnienia, nigdy nie wygasłe i nie więdnące..." Legolas, Władca Pierścieni


pokaż tylko ten wpis  Temat: Heroes of Might&Magic -pachnie Śródziemiem ;) 
Autor Wiadomość
Teraw
Mieszkaniec Shire


WpisWysłany: 22-08-2003 22:17    Temat wpisu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiadam trochę późno, bo po dwóch miesiącach, ale dopiero teraz to zauważyłem.
Mianowicie z mapami do HOMM3 mającymi przedstawiać Śródziemie jest poważny problem - nie ma zamku złych. Krajobrazem najbardziej porzypomina Mordor Inferno, a Fort z tego miasta to wykapany Barad-Dur, ale jednostki (Diabły, Czarty, Demony) zupełnie nie pasują do Klimatu. Czarni rycerze z Nekropolii pasowałyby mi na Nazguli, a Upiory na kurchan, ale reszta tego zamku (Szkielety, Zombie, Wampiry) juz nie. Jednostki w miarę nadające się są w Twierdzy, są to Orki, Gobliny, i Wilczy Jeźdźcy (pasują do Orków jeżdżących na Wargach). Ale jest to zamek Barbarzyńców, którzy nie pasują do armii Saurona, nie pasuje tam też krajobraz tego miasta, jak również inne jednostki (szczególnie Roki, które bardzo przypominają tolienowskie Orły i Cyklopy, ale te rzucają głazami, więc mogą robić za Stone Giants). Mordor mozna by sensownie przedstawic jako miasto Inferno bez możliwości budowy urodzisk, pod zamkiem stałoby duzo urodzisk Orków, Goblinów i Wilczych jeżdżców, a bohater otrzymywałby na początku gry 9 Władców mroku bez żadnej możliwości zwiększeia ich ilości. Można by też postawić tam Most Troli, ale w HOMM3 są to Trole bajkowe, nie pasujące do Tolkiena, więc mogłyby popsuć klimat. Występuje tu jednak kolejny problem - Gobliny to pierwszy poziom, Wilczy Jeżdżcy drugi, a Orki jeden z najsłabszych trzecich, więc Mordor byłby na tej mapie niezwykle słaby, ponieważ w grze tej słabe jednostki nie dorównają silniejszym nawet przy znacznej przewadze liczebnej.
Jest jeszcze jeden problem - Bastion. Jest to miasto, w którym żyją Krasnoludy, Elfy i Enty. Wszyscy w jednym mieście, a do tego Jednorożce, Pegazy, Centaury i Smoki.
Zamek nadawałby się na Gondor gdyby wyłączyć Gryfy i Anioły, co można uczynić bez strat w funkcjonalności miasta.
Hobbici są jako słaba jednostka neutralna, ale ooni nie stanowili armii, więc to nie problem.
Na jeźdźców Rohanu nadają się nawet Nomadzi, ale znów ten sam problem, co w przypadku Mordoru - jest to drugi poziom, więc nawet duża przewaga liczebna nie zapewni im zwycięstwa.
Nie ma nic, co nadawałoby się na Balroga, ale to juz mniejszy problem (mozna zrobić takiego bohatera i dać mu dużo Orków).
Podsumowyjąc, aby zrobić dobrą mapę przedstawiającą Sródziemie należałoby rozdzielić Elfów, Entów i Krasnoludów, rozwiązać problem znacznej przewagi sił dobra nad Mordorem i usunąć z gry jednostki psujące klimat.

P.S. Jeżeli dalej nie posiadasz HOMM4, to nie kupuj, jest strasznie nudna, a przeciwnik komputerowy jest głupi jak stołowe nogi - ostatnią część gry twórcy kompletnie zawalili.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Powered by phpBB2
Copyright © tolkien.com.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.